«Розбудова авіації на Полтавщині»
Авіаційна історія полтавського регіону налічує більше 100 років. Вона розпочалася з відкриття в 1910 році аероклубу в Полтаві. Подальший її розвиток пов’язаний з ім’ям Миколи Антоновича Комарницького – відомого льотчика, учасника Першої світової війни. За період життя і роботи у Полтаві (1919-1924 рр.) за його участю була організована мережа інституцій: губернські та окружні осередки Товариства авіації та повітроплавання. Саме він є засновником Полтавського аеродрому і дуже багато зробив для його успішного функціонування. 25 травня 1924 року Полтавський аеродром стає одним із вузлових пунктів організації цивільних пасажирських та вантажних перевезень в Україні.
У період 1920-30-х років у Полтаві функціонувала Всеукраїнська школа льотчиків. Обов’язки начальника льотної частини цієї школи виконував Сигізмунд Олександрович Леваневський, льотчик-легенда того часу, який мав “Золоту Зірку” № 2 в СРСР. У 1936 році він здійснив переліт СРСР-США (Москва-Лос-Анджелес) загальною протяжністю 19 тис. км.
Частина зали присвячена військово-стратегічній операції, що ввійшла в історію під кодовою назвою «Френтік» (Шалений Джо). Це спільна радянсько-американська повітряна операція. Вона була пов’язна з човниковим рухом американських бомбардувальників Б-17 «Фортрес» («Літаюча фортеця») у червні-вересні 1944 року за трикутником Англія-Італія-СРСР (з вузловим аеродром у Полтаві). Метою операції було завдання масованих авіаційних ударів по важливих військових і промислових об’єктах Німеччини.
У музейній експозиції представлені фрагменти металевих ланок злітно-посадкової смуги, за допомогою яких швидко відновлювалося покриття аеродрому для польотів бомбардувальників. У вітринах представлені моделі американських, німецьких та радянських бойових літаків того часу.
Частина експозиції присвячена героям-авіаторам часів Другої світової війни, нашим землякам – О.Ф.Ваську, І.Бабаку, С.Гетьману, Н.Меклін-Кравцовій.
Окремий інтерес представляють експонати, які пов’язані з історією базування у Полтаві 13-ої гвардійської важкої бомбардувальної авіаційної дивізії. Величезний інтерес відвідувачів викличуть: моделі стратегічних бомбардувальників, які були останніми на озброєнні військової частини у Полтаві – ТУ-160 («Білий Либідь») та Ту-22М3 («Бекфаєр»); трофей (приз) Кобхэма (THE COBHAM TROPHY) та грамота від англійської королеви Елизавети, якими був нагороджений екіпаж нашого літака ТУ-22М3 на авіашоу в Англії в 1998 році.